en önskan,en dröm

Jag har en önskan, en hjärte dröm.
Att få bli hörd, få slita mig ur och gå mot alla andras strömm.

Att bli fri och höra mitt egna hjärta prata.
Att få kunna uppfylla istället för att drömma och sakna.

Bli fri som en ängel där uppe bland dom rosa molen.
Jag vill bli lika vacker som dem.

Tar på mig min mask av leenden och skratt.
Men bakom den är det ingen som förstår ett fnatt.

Jag är inte den som gud och alla människor drömmer om.
Men jag vill inte vara som dom.

Jag är jag och ändå stolt över vad jag har blivit.
Stolt över att läsa mina texter och se hur bra jag skrivit.

Jag kan någonting som inte många andra kan.
Men önskar att jag kunde bli större ändå, ibland.


Jag har en önskan, en hjärte dröm.
Att få bli hörd, få slita mig ur och gå mot alla andras strömm.

Att bli fri och höra mitt egna hjärta prata.
Att få kunna uppfylla istället för att drömma och sakna.

Bli fri som en ängel där uppe bland dom rosa molen.
Jag vill bli lika vacker som dem.

Jag är inte bäst, jag är inte den som alla samlas kring när det är fest.
Jag är bara mig själv,en liten flicka som lever sitt liv helst i det tysta.
Men det skulle ju inte skada om några fler kunde börja lyssna?

Jag vill oxå få bli stor som stjärnorna på himlen.
Jag vill oxå vara den som får något skapat till ett minne.

Jag tackar för att jag är den som fått denna gåvan.
Det är en gåva från ovan.

Jag ska inte sluta rada svart på vitt.
Ska inte sluta publisera och hoppas att den nya stjärnans namn är mitt.

Nitiz the one and only.
Nä nu lät vi som kisse.

Jag vill inte vara som någon annan.
Bara vara mig själv.

Jag har en önskan, en hjärte dröm.
Att få bli hörd, få slita mig ur och gå mot alla andras strömm.

Att bli fri och höra mitt egna hjärta prata.
Att få kunna uppfylla istället för att drömma och sakna.

Bli fri som en ängel där uppe bland dom rosa molen.
Jag vill bli lika vacker som dem.

Jag har en önskan, en hjärte dröm.
Att få bli hörd, få slita mig ur och gå mot alla andras strömm.

Att bli fri och höra mitt egna hjärta prata.
Att få kunna uppfylla istället för att drömma och sakna.

Bli fri som en ängel där uppe bland dom rosa molen.
Jag vill bli lika vacker som dem.





Kommentarer
Postat av: Jessica - du vet att du vill kolla

Jodå, min påsk har varit kanon hittills =) Vad gör du nu då?

2010-04-04 @ 20:25:34
URL: http://jessicalillsmeds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0